۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴

خانه فرهنگ‌ها در ایالت بادن‌-وورتمبرگ آلمان، مکانی برای گسترش ارتباطات و فعالیت‌های اجتماعی میان مهاجران از کشورهای مختلف است. این خانه، مدتیست که در راستای کمک به انسجام اجتماعی در جامعه آلمان ایجاد شده است.

خانه فرهنگ‌ها در ایالت بادن‌-وورتمبرگ آلمان، مکانی برای گسترش ارتباطات و فعالیت‌های اجتماعی میان مهاجران از کشورهای مختلف است. این خانه، مدتی است که در راستای کمک به انسجام اجتماعی در جامعه آلمان ایجاد شده است.

اکثر احزاب سیاسی و سازمان‌های اجتماعی در آلمان معتقدند که این کشور برای مقابله با کمبود نیروی کار ماهر به مهاجران نیاز دارد. از این‌رو، در سال‌های اخیر، آلمان به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای اروپایی بدل شده است. هرچند هنوز هم برخی راست‌گرایان افراطی مانند اعضای حزب آلترناتیو برای آلمان با حضور مهاجران در آلمان مخالفند، اما شمار مهاجران در بسیاری از شهرهای این کشور، در سال‌های اخیر افزایش یافته است. به طور مثال، حدود ۴۳ درصد از شهروندان شهر روتلینگن، مهاجرانی از کشورهای مختلف جهان هستند. براساس آمار منتشرشده توسط دولت ایالتی بادن-وورتمبرگ،  مهاجران روتلینگن از ۱۴۰ کشور مختلف آمده‌اند و هنوز ۲۵ هزار نفر از آنان، گذرنامه آلمانی ندارند. در این شرایط، خانه فرهنگ‌ها در روتلینگن، به مکانی برای گسترش ارتباطات و فعالیت‌های اجتماعی میان مهاجران بدل شده است. مسئولان این مرکز  می‌خواهند به انسجام اجتماعی کمک کنند و مشارکت افراد با پیشینه مهاجرت را افزایش دهند. البته خانه فرهنگ‌ها هنوز کامل نیست و نواقص زیادی دارد. 

اعضای خانه فرهنگ روتلینگن در حال‌حاضر در یک دفتر کوچک فعالیت می‌کنند. این مرکز به عنوان یک انجمن بزرگ شناخته می‌شود که چند انجمن کوچک مخصوص مهاجران، تحت نظر آن فعالیت می‌کنند. رابرت هان، شهردار روتلینگن در این باره می‌گوید:« انجمن‌ها در شهر ما، فضاهای کوچکی برای کار دارند. اما خانه فرهنگ‌ها قرار است؛ میان مهاجران شبکه‌سازی کند و انسجام اجتماعی را ترویج دهد. به همین‌دلیل، تلاش خواهیم کرد تا مکان بزرگ‌تری در اختیار اعضای آن قرار دهیم.»

ماتیاس کوستینک، مدیر پروژه خانه فرهنگ‌ها نیز در این باره می‌گوید: «هدف ما از تاسیس خانه فرهنگ‌ها این است که هم‌فکری و همکاری میان مهاجران و غیرمهاجران در جامعه را افزایش دهیم تا در جامعه هماهنگی بیشتری ایجاد شود. به همین دلیل، ما برای افزایش انسجام اجتماعی در سطح فدرال تلاش می‌کنیم و قصد داریم تا همه اعضای جامعه آلمان به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با یکدیگر برسند. از ماه مه، بودجه‌ای به این پروژه اختصاص داده شده است. انتظار داریم تا این پروژه در آینده نزدیک بتواند به ادغام بهتر در جامعه روتلینگن کمک کند.»

لینک گزارش:


 

https://www.swr.de/swraktuell/baden-wuerttemberg/tuebingen/haus-der-kulturen-reutlingen-100.html

کد خبر 14416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =